Timrå resultat mm..



På fredag var första omgången i Norrlandsmästerskapet som bestod av en 110cm hoppning. Vi var nolla både grunden och omhoppningen och tiden räckte till en 5:a plats. I den klassen blev Linnea och Chanel 3:a. En riktigt bra start i NM:et för oss.
På kvällen grillade vi tillsammans med familjen Gunnarsson, Venla och Ulrica. Susanne bjöd även på jordgubbstårta, oj såå gott! Vi åkte sedan ner och gick en promenad med hästarna. Efter stallet pallrade vi oss vidare till poolen med Max och Saga.

På lördagen var det andra omgågen av norrlandsmästerskapet som gick på 115cm. Redan på framhoppningen kände jag att shelly inte riktigt lyssnade fram. Iinne på banan lyckades jag inte riktigt fixa det heller. När vi kom fram till 7:an som var en hyfsat stor trippel så började jag att backa in ett avstånd (som jag inte får göra!! ) sedan tryckte jag på henne och fick ingen reaktion så det blev ett stopp. När jag tog om det var jag mer bestämd och tog ett beslut. Resten av banan såg bättre ut.

På kvällen var jag, Venla, Max, Saga och Joel ute en stund vid polen. Sen for vi ner och red med Linnea. Innan jag skulle rida träffade vi på Peter Sällström som gav mig massa tips som jag kunde använda för att se om jag fick nå mer fart i shelly. Jag fick testa rida på ett gummibett som Linnea hade och vi tog även bort snokremmen för att se om hon reagera mer fram när jag fick mindre att hålla i. Hon kändes faktiskt riktigt bra på det. Jag valde att rida på det på söndagen.

På söndagen gick sista omgången i Norrlandsmästerskapet på 120 cm. Väl inne på banan kände jag att Shelly var riktigt trött. Tillsammans kämpade vi oss runt hela banan med 2 nedslag. Vi kom precis utanför placering i klassen. Totalt i Norrlandsmästerskapet kom vi 3:a. Var 1/2 poäng efter Linnea och Chanel som knep silvret. Stort grattis till dem!
Jag tror bara att Shelly har varit allmänt trött i helgen och inte riktigt sovit ordentligt.
Efter tävlingen bar det av till Hööks. Där köpte vi äntligen en ny ridväst, tyglar, spö, gummibett och ridsockar. Vi åt på Ikea med familjen Gunnarsson. Jag och Linnea hann även med en sväng på Birsta där jag köpte shorts och mascara.

I veckan ska Shelly få ta det lugnt och mest ridas i skogen.
Om två veckor laddar vi om för andra omgången av Mountain Horse Ponnycup som går i Nordmaling. Jag och Shelly leder nämligen den ;)
Det ska blir riktigt spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback