Nya svar

*Ditt tävlingsmål under 2013? 
Mitt mål i år med shelly är att hoppa stadiga rundor på Msv B(120) och kanske starta någon Msv A(130).
 
*Din bästa vinst?
Min bästa vinst med Shelly var nog Distriksmästerskapet. Eftersom Anneli som hade shelly före mig har vunnit och blivit placerad flera gånger i Distriksmästerskapet, så kändes det extra kul att jag också vann det.
 
* Finns det nån gång du blivit less på att rida?
Nja, kanske inte less. Dagar då det regnar eller är -30 så kan det kännas väldigt drygt och jobbigt att fara till stallet.
 
*Varför börja du rida?
Min mamma red mycket som barn på ridskola. Sedan när vi flytta hit till Vindeln 2004, så började jag ganska direkt på ridskolan här. Innan dess hade jag ridit några gånger hos kompisar, men just varför jag börja rida vet jag inte, det var säkert mamma som peppade mig.
 
*Ska Nilsson och Gerd rida i sommar?
Asså det som är tänkt är att Nilsson och Hampus ska rida någon gång under sportlovet om det passar.
 
*Vad är det bästa med din ponny i jämförelse med den du har nu?
Det är att shelly är lite mer rutinerad än ponnysarna jag har haft förut. Då kan hon hjälpa och lära mig saker så det är inte bara jag som måste utveckla henne. Vi är helt enkelt ett bra team.
 
*Styrkor och svagheter som ryttare och person?
Som ryttare är min svaghet att när jag inte hittar ett avstånd så backar jag oftast in ett avstånd och använder inte benen. En styrka är väl att jag annars har en väldigt mjuk ridning. Som person är min svaghet att jag gärna vill ha rätt i en diskussion. Min styrka är att jag är omtänksam.
 
*Styrka och svagheter  hos din häst?
Styrka är att hon har ett hjärta av guld och ställer alltid upp, hon är även inte ett dugg tittig. Svaghet är att hon har väldigt svårt att kliva över när jag ska ex  rida skänkelvinknign.
 
*Ditt bästa tävlingsmeeting?
Det måste nog vara när vi var i Piteå. På fredagen startade  vi  110 och 120, vi var nolla i båda klasserna och vann båda klasserna! På lördagen startade vi 110 som var ackumulatorhoppning som gick på 110 där var vi också nolla och vann. På söndagen startade vi 120 fick tyvärr ett stopp och ett nedslag, men vi vart meetingbästa D-ponny ekipage och vann en platt-tv!
 
* Hur många hästar har du haft?
Jag har haft 3st innan jag fick shelly. Det var Alexi S, Miss Ellie och Ekhagens Poetics Love. Så nu har jag Munsboro Shelly.
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback