Tävlingen

På fredagen startade vi bara en klass, 1m. Hon kändes riktigt fin redan på framridningen. Hon var mjuk och lyssnade bra. Inne på banan var hon lite för mycket tillbaka de tre första hinderna, men sedan fick jag henne i en stadig och bra galopp. Alla hinder flöt på bra förutom en linije som var en kombination räcke räcke fram till ett räcke, jag kom litet in på första, men lyckades trycka på till andra. Sen så kom vi hel knasigt på räcket, men shelly var snabb upp. I omhoppningen satsa jag rejält eftersom jag var först ut, tror aldrig att jag har ridit så kort och BRA väg till en kombination. Är riktigt nöjd över min runda med tanke på att jag fortfarande sjuk. Tiden räckte i alla fall till en andra plats efter Maja och hennes nya stjärna.

På lördagen startade vi 110cm och 120cm. I 110cm så kändes det helt okej. Jag var lite backandes till hinderna och fick inte riktigt till den perfekta galoppen, men mellan hinderna fick jag upp en ordentlig fart. Vi nollade och tiden räckte till vinst! Sedan i 120cm så började vi i undertempo och jag backade in de två första hinderna... Till 3:an så backade jag alldeles för mycket så hon stanna. När jag tog om det så hoppa hon och rev, men resten av banan säger jag bara WOW till! Hon hoppa som en gud och jag vågade verkligen rida på. Hon klev då av ordentligen och fick en fin höjd.  Eftersom jag och shelly var enda D-ponny ekipage och kom i mål så fick vi ett globengehäng, JIPPI!! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback